Skupina e-shopů a obchodů s kuchyňským vybavením a věcmi pro bydlení Kulina Group, kterou ovládá miliardář Vladimír Komár (foto vpravo; měl by mít 72 procent), v loňském roce zesílila expanzi na českém i evropském trhu. Tržby v meziročním srovnání navýšila o 41 procent.
Kulina Group v roce 2022 utržila 227 milionů korun (bez DPH). O rok dříve to bylo 161 milionů. Na celkových retail tržbách se spotřební elektronika podílela 37 procenty a móda 22 procenty. Čistá ztráta za sledované období dosáhla 2,4 milionu, v roce 2021 to byl zisk 1,8 milionu. EBITDA za rok 2022 dosáhl 2,3 milionu (o rok dříve 5,8 milionu korun). Pro letošní rok je stanoven ambiciózní cíl v kategorii obratu na úrovni 330 milionů bez DPH.
Firma v uplynulém roce otevřela e-shopy v 12 evropských zemích, mezi nimi v Německu, Bulharsku, Rakousku, Francii nebo ve Španělsku. Zahraniční online obchody se na celkových tržbách podílely 14 procenty. Rovněž otevřela kamennou prodejnu v Praze a prostřednictvím konceptu sdílených prodejen Pikito má i zahraniční kamenný obchod v Bukurešti. Pod Kulina Group rovněž spadá dceřinka Chefparade, provozující stejnojmennou školu vaření.