Největší komerční televize TV Nova se doposud nasazení reklamy do své streamovací služby Voyo.cz (SVOD - subscription video on demand) bránila. Nyní je tato varianta podle ředitele Novy Daniela Grunta na stole.
Televize Nova se tak podle všeho vydá cestou konkurenční platformy Prima+ (TV Prima), která odstartovala letos v únoru. Prima+ nabízí tři tarify - Free (zdarma s reklamou), Light (99 korun za měsíc s 50ti procenty reklamy) a Premium (149 korun za měsíc bez reklamy).
Podle Grunta je start streamovací platformy Voyo.cz s reklamou jen "otázkou času". Musí přitom být splněny tři podmínky či "spouštěče". "SVOD musí zásadně zpomalit. Dokud SVOD trh poroste takto rychle, jako doposud, tak není čas přicházet s inzertní vrstvou. Za druhé, vyprodanost televizní reklamy. Do doby, než bude televizní inzerce úplně vyprodaná, tak přicházet s dalším množství inventory akorát znamená, že budete snižovat jeho vnímanou hodnotu a cenu. A za třetí, CPT, ceny videoreklamy na českém reklamním trhu. Když to porovnáte například se Spojenými státy, tak je násobně menší," uvedl Grunt dnes na konferenci Czech Internet Forum.
Voyo.cz má podle zástupců Novy na českém a slovenském trhu na 650 tisíc předplatitelů. Podle ředitele Primy Marka Singera je počet předplatitelů Prima+ na úrovni 100 tisíc lidí. Dalších 770 tisíc uživatelů se pohybuje v neplaceném módu.