E-commerce podnik Alensa, který Jaromír Kijonka (co-CEO) řídí společně s Radkem Hejlem (co-CEO), navzdory poklesu celého českého trhu navýšil tržby o stovky milionů.
Společnost Alensa v Evropě (včetně pobaltských zemí, Německa, Francie nebo Ukrajiny) provozuje přes 30 e-shopů s kontaktními čočkami a příslušenstvím plus se slunečními a dioptrickými brýlemi. Padesát procent v Alense ovládá JSK EyeCare manželů Kijonkových (foto; Simona a Jaromír, každý z nich v SPV drží 50 procent). Druhých 50 procent v Alense drží právě Hejl. Firmu založili Kijonka s Hejlem v roce 2004.
Provozní firma Alensa v roce 2022 utržila 2,084 miliardy korun. Je to poprvé, co se dostala přes 2 miliardy. Na zahraničnií byznys připadlo 1,585 miliardy. V meziročním srovnání narostla o 224 milionů. Celkový obrat stoupl na 2,125 miliardy korun (o rok dříve 1,887 miliardy). Čistý zisk stoupl z 25 milionů na 30 milionů korun.
"Vysoká míra proskladněnosti a schopnost rychlého doručení zboží koncovým zákazníkům i v roce 2022 držela růst celé firmy. Společnost také významně investovala do marketingových aktivit a posílení značky, například prostřednictvím svých ambasadorů v Česku a na Slovensku (herci Dana Morávková, Marek Taclík, Vlado Kobielský nebo Karin Haydu)," uvedla společnost.
Kijonkův a Hejlův podnik spoluvlastní řadu zahraničních firem, které operují ve stejném byznysu. Kupříkladu drží 50 procent ve slovinské společnosti Adrial (e-shopy, sklady brýlí). Část aktivit, kde Alensa nevlastní 100 procentní podíl (Chorvatsko, Itálie, Slovinsko a Rumunsko), byla vyčleněna do samostatné pražské společnosti Robidia.