Doplňujeme hospodářská čísla novobystřické společnosti Lentiamo (ex-Maternia) za rok 2022, které jsme publikovali letos na jaře. Celkový obrat společnosti, která se specializuje na péči o oči (kontaktní čočky, brýle), za loňský rok vzrostl o 9 procent.
Obrat Lentiama loni dosáhl 817 milionů korun, o rok dříve to bylo 750 milionů. Tržby činily 802 milionů, v meziročním srovnání o 67 milionů více. Firma v roce 2022 snížila čistou ztrátu ze 7 milionů na 3 miliony korun. Jak jsme uvedli již dříve, růstu pomohla diverzifikace trhů společnosti plus návrat zákazníků k nošení kontaktních čoček po covidu.
Lentiamo vlastní podnikatel Martin Bláha. Společnost působí na 17 evropských trzích (e-shopy), v Česku má dvě kamenné prodejny, na Slovensku jednu. Zákazníci loni udělali celkem 586 tisíc objednávek na e-shopech a jednotky tisíc v optikách. "Největší růst jsme měli v Itálii a Švýcarsku a pak samozřejmě v nově otevřených zemích. V Česku jsme se drželi zhruba na předloňských hodnotách," uvedl CEO Lentiama Jiří Urban.