E-commerce platforma Mixit.cz, která zákazníkům nabízí namíchání osobní směsi cereálií, müsli, ovesných kaší a mixů sušeného ovoce a oříšků, ztratila vysoké růstové tempo z předchozích let.
Pražská společnost Mixit za poslední fiskál (skončil v březnu 2023) utržila 535 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 4 miliony více. Předchozí růst byl 102 milionů a rok dříve dokonce 193 milionů korun. "Začaly se projevovat dopady inflace, energetická krize, nejistota u spotřebitelů a meziroční propad tržeb v e-commerce," komentovala firma uplynulý fiskál. Čistý zisk za sledované období dosáhl 13 milionů, o rok dříve to bylo 31 milionů korun.
"Společnosti se podařilo přesídlit výrobu, expedici i kancelářské zázemí do rozsáhlejších ucelených prostor, které povedou ke zlepšení kapacit, výrobní prostupnosti a zrychlení expedice. V příštím období hodlá společnost zvýšit obrat i mimo Českou republiku, Polsko, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko."
Mixit vlastní podnikatelé Martin Wallner (60 procent; vpravo) a Tomáš Huber (40 procent). Start-up kromě Česka působí i na výše uvedených trzích ve střední Evropě a na Balkánu. Zahraniční trhy tvoří cca 20 procent celkových tržeb. Firma ročně rozešle přes 2 miliony tubusů s namíchanou směsí müsli.