Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Hájkův Livesport loni zvedl zisk nad 2 miliardy, hlavně díky účetní operaci

Technologicko-mediální skupině Livesport Group (LG), kterou z 90ti procent ovládá miliardář a investor Martin Hájek, v loňském roce navýšila důležité hospodářské ukazatele. Tržby i zisk vzrostly o stovky milionů, v případě profitu byl hlavním faktorem vnitroskupinový přeprodej firem.

Hlavní firma Livesport v roce 2023 utržila 2,216 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 322 milionů. Firma rovněž vyinkasovala dividendy od svých dceřinek ve výši 414 milionů (o rok dříve to bylo 747 milionů). Souhrn tržeb a dividend od dceřinek za uplynulý kalendářní rok dosáhl 2,63 miliardy (meziročně mínus 10 milionů).

Čistý zisk Livesportu v loňském roce vyskočil na 2,219 miliardy, o rok dříve to bylo 1,042 miliardy. Meziroční nárůst by dán hlavně prodejem dvou dceřiných společností Livesport Invest a Aspira Business Centre v rámci vnitřní restrukturalizace skupiny Livesport. Čistý zisk z těchto transakcí činil 1,34 miliardy korun. Bez započtení tohoto vlivu byl net profit Livesportu za rok 2023 ve výši 879 milionů korun.

"Livesportu se dařilo i díky tomu, že se pod jeho střechu vrátily provozní a obchodní aktivity, které do loňského března měla na starosti společnost Livesport Media. Ve velmi krátkém čase jsme byli schopni převzít veškerou agendu, rozšířit obchodní tým a začít ho těsněji propojovat s ostatními odděleními Livesportu. Nastartovali jsme nové projekty a připsali si významnou zpravodajskou akvizici. Se sítí Flashscore jsme se rozšířili na další trhy. Vydali jsme desítky produktových novinek, abychom potěšili naše uživatele. Přidali jsme nové reklamní formáty pro inzerenty. Vylepšovali jsme naše zpravodajství, které na konci roku mělo přes 13 milionů čtenářů měsíčně a dál roste. Významně jsme pokročili s výstavbou nového datacentra a zároveň začali modernizovat i softwarovou architekturu našich služeb," komentoval CEO Livesportu Pavel Krbec (foto).

Livesport vlastní miliardáři Martin Hájek (90 procent) a Jiří Mareš (10 procent). Hlavním produktem Livesport je globální síť výsledkových webů Flashscore (v Česku jako Livesport.cz), které jsou přítomné ve více než 40ti zemích světa. Flashscore přináší rychlé výsledky z několika desítek sportů po celém světě (fotbal, tenis, basketbal, lední hokej atd.) v cca 30ti jazykových mutacích. Průměrná návštěva webů Livesportu se pohybuje nad 100 miliony uživatelů za měsíc. K hlavním trhům patří Velká Británie, Brazílie nebo Itálie. Firma nyní expanduje na nové trhy jako USA, Indie nebo Čína.