Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Universal Music podepsala deal s kapelou Jamaron, chce ji dotáhnout na úroveň Kabátů

09:55, 28. 6. 2024
Hudba Koncerty Aleš Borovan

Největší gramofirma v Česku, Universal Music (UM), získala do své stáje další skupinu. Dohodu o zastupování a vydávání podepsala s pražskou rockovou kapelou Jamaron.

Vydavatelsky bude skupinu Jamaron zastupovat label Capitol Records a v koncertní oblasti agentura United Stage, obě jsou divizemi Universal Music ČR. Booking kapely Jamaron bude mít i nadále ve své gesci Tomáš Paleta, který tímto s Universal Music navázal úzkou spolupráci.

Jamaron tvoří pětice hudebníků v čele s Marií Dostálovou, Jakubem Dostálem, Ondřejem Dostálem, Václavem Hejdou a Lukášem Rešlem. Doposud nahráli demo EP V Obraze a tři studiová alba: Nahá, DOMA a nejnovější Generace, nahrané ve studiu SONO Records, které vyšlo v březnu 2022 a v dubnu téhož roku album pokřtila ve vyprodaném Lucerna Music Baru. Letos se Jamaron představil na letní scéně pražské Občanské plovárny, kde oznámil svůj dosud největší
koncert v Roxy 11. prosince 2024.

Na fotce z podpisu dealu zleva: Jakub Dostál (kytara), Tomáš Filip (ředitel UM), Václav Hejda (bicí), Marie Dostálová (zpěv), Marcel Vyšín (Capitol Records), Lukáš Rešl (basa), Ondřej Dostál (kytara, zpěv), Ondřej Patka (United Stage). "Do Jamaronu vkládáme velké naděje, jejich pódiový i hudební potencionál je nepřehlédnutelný i v kontextu charismatické zpěvačky Marie Dostálové. Ve velmi blízké budoucnosti mají na to zaujmout pozice nejúspěšnějších domácích rockových kapel jako jsou například Kabát nebo Rybičky 48," komentoval Vyšín. "Kapela Jamaron se tuto letní sezónu objeví na významných festivalech, společně plánujeme velké turné na podzim tohoto roku, na které se velmi těšíme," doplnil Patka.

Universal Music má ve své stáji kapely a umělce jako Mirai, Lenny, Kryštof, Marpo, Rybičky 48, Xindl X nebo Slza. V roce 2022 utržila 457 milionů korun, v meziročním srovnání o 55 milionů více. Čistý zisk vyskočil z 34 milionů téměř na 40 milionů korun. Podíl firmy na českém hudebním trhu by se měl pohybovat přes 25 procent.