Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Reklamní investice do rádií v druhém kvartály vyrostly na 600 milionů

12:51, 7. 8. 2024

Provozovatelům českých rádií se v druhém čtvrtletí 2024 byznysově dařilo. Celkové investice reklamních zadavatelů do rádiové reklamy meziročně vyrostly o 33 milionů korun. Jedná se o čisté investice, to znamená objem v ceníkových cenách minus slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků.

Podle údajů velkých rádiových skupin a zastupitelství v Česku (Media ClubMedia BohemiaČeský rozhlas atd.) investice do rádiové reklamy od dubna do června 2024 dosáhly téměř 600 milionů korun. O rok dříve za stejné období to bylo 565,5 milionu. V roce 2018 to přitom bylo 501 milionů. Tempo růstu za 2Q 2024 dosáhlo 5,9 procenta, v předchozím kvartálu to bylo 5,3 procenta.

Rostoucími sektory v druhém kvartálu 2024 byli prodejci stavebního materiálu, osobních aut, maloobchod potravin, cestovní ruch a mobilní operátoři. Naopak klesaly sportovní doplňky, elektronika, prodejci oděvů nebo zemědělství.

Celkové reklamní investice do rádií v roce 2023 činily 1,76 miliardy korun. To je v rámci monitoringu těchto reklamních investic rekordní číslo. V roce 2022 to bylo 1,63 miliardy, v roce 2019 cifra dosáhla 1,61 miliardy (roky 2020 a 2021 jsou vynechány kvůli dopadů pandemie čínského koronaviru).