reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Primácké mediazastupitelství Media Club opět v zisku nad 600 milionů

Medizastupitelství Media Club (MC; majitelem je miliardář Ivan Zach), které prodává reklamu na TV kanálech, rádiích, webech a dalších médiích Prima Group, dále na ÓčkuTV BarrandovAtmedia, Rádiu ImpulsFrekvenci 1 nebo na Evropě 2, si loni zopakovalo dobré byznysové výsledky a ještě je o pár procent vylepšilo. Rostly hlavně TV a rádiové výnosy.

Media Club v roce 2023 utržil 5,713 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 300 milionů. Z celkové sumy tržeb v daném období na prodej TV reklamy připadlo 4,085 miliardy (o rok dříve 4,017 miliardy), na prodej rádiové reklamy 950 milionů (836 milionů), na prodej internetové reklamy 245 milionů (188 milionů) a na ostatní TV tržby 419 milionů (364 milionů).

"Propady a následná oživení v kategorii televizní reklamy, vyvolané vnějšími vlivy, nebyly tak turbulentní jako v předchozích letech a také struktura zadavatelů reklamy se stabilizovala, přestože musela reagovat například na válečný konflikt na Ukrajině, skokový nárůst cen energií a zejména pak na inflační vývoj v celém hospodářství... došlo ke změně poměrů objemů obchodovaného reklamního prostoru mezi jednotlivými TV stanicemi, kdy nadále pokračoval nárůst podílu tržeb stanic skupiny Prima TV," uvedl v komentáři výsledků jednatel MC a ředitel Primy Marek Singer (viz rozhovor z počátku letošního roku).

Čistý zisk MC (na fotce obchodní ředitel Ladislav Dianiška) se loni zvýšil z 629 milionů na 677 milionů korun. Celkový zisk z roku 2022 byl loni převeden na účet neuhrazené ztráty minulých let plus sem bylo převedeno dalších 235 milionů z ostatních kapitálových fondů Media Clubu.