Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Seznam.cz začal nabízet režim bez reklam, stojí 180 korun

Tým internetové firmy Seznam.cz (majitel Ivo Lukačovič) po měsících práce dokončil projekt režimu bez reklam. Doplní již dříve spuštěný částečný paywall, který zpoplatňoval necílenou reklamu. Ten Seznam začal nabízet od letošního jara.

Nový režim bez reklam, to znamená bez display, video a audioreklamy, na všech seznamáckých službách bude uživatele stát 179 korun na měsíc. Týkat se bude více jak dvaceti webů internetové společnosti, včetně domovské stránky, zpravodajských webů, služeb Email.cz či Mapy.cz, Médium.cz, Sreality.cz a dalších. Nadále se naopak bude zobrazovat například obsah tvořený Seznam Brand Studiem či vybraná reklama ve vyhledávání. Produkt Seznam bez reklam nahradí doposud fungující službu Seznam Premium.

Částečný paywall, zpoplatňující necílenou reklamu, stál původně 79 korun na měsíc. Nyní internetová firma tento režim zlevňuje na 49 korun za měsíc. Ostatní uživatelé, kteří chtějí zůstat v režimu zdarma, budou muset odsouhlasit sdílení dat o zařízení a poloze, o navštívených webech a budou terčem jak cílené i necílené reklamy inzerentů. Jinými slovy, v případě tzv. režimu zdarma platí uživatel svými daty.

"Na službách Seznamu pracujeme s reklamou velmi šetrně tak, aby byla pro naše uživatele co nejvíce přívětivá a nerušila jejich zážitek. I přesto však vnímáme, že existuje skupina lidí, kteří dávají přednost prohlížení webů bez inzerce. A právě pro ně jsme připravili možnost zakoupení produktu Seznam bez reklam. Pokud uživateli v rámci produktu Seznam bez reklam nebudeme zobrazovat reklamu, je samozřejmé, že o něm žádná data za účelem jejího cílení nesbíráme," uvedl Jiří Udatný, ředitel divize Identity a uživatelského profilu.

Tržby Seznamu loni oproti roku 2022 vyrostly o 0,18 procenta na 5,939 miliardy korun. Mírně rostl i zisk před zdaněním, a to o 6,06 procenta na 1,362 miliardy korun. Čistý zisk se tak stejně jako v roce 2022 pohybuje nad 1,1 miliardy.