E-commerce podnik Alensa, který v Evropě provozuje přes 30 e-shopů s kontaktními čočkami a příslušenstvím plus se slunečními a dioptrickými brýlemi, stále jede v růstovém módu. Tržby poprvé atakovaly hranici 2,4 miliardy, čistý zisk se pohybuje v desítkách milionů.
Provozní firma Alensa v roce 2023 utržila 2,397 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 313 milionů. Růst výkonu se zrychluje - nárůst tržeb v předchozím období činil 224 milionů. Z celkového čísla tržeb na zahraniční byznys připadlo 1,709 miliardy (o rok dříve 1,585 miliardy). Čistý zisk ve sledovaném období se navýšil z 30 milionů na 38 milionů korun. Firma loni vyplatila dividendu 20 milionů korun.
"Alensa pokračovala v investicích do automatizace procesů, zavádění umělé inteligence a dalších inovativních řešení. Segment online prodeje je stále klíčový v několika rovinách... Posílili jsme však i přímý prodej a dostupnost péče o zrak koncovým zákazníkům. Konkrétně jsme otevřeli optiku v Brně, jejíž součástí je i ordinace oční lékařky. Dále jsme rozšířili pole působnosti i na Slovensku, kde jsme úspěšně otevřeli dvě optiky, v Bratislavě a v Žilině." Firma rovněž plánuje expandovat na maďarský trh.
Alensa působí v řadě zemí Evropy, včetně včetně pobaltských zemí, Německa, Francie nebo Ukrajiny. Padesát procent v Alense ovládá JSK EyeCare manželů Kijonkových (foto; Simona a Jaromír, každý z nich v SPV drží 50 procent). Druhých 50 procent v Alense drží Radek Hejl. Firmu založili Kijonka s Hejlem v roce 2004. Oba působí v pozici co-CEO.
Kijonkův a Hejlův podnik spoluvlastní řadu zahraničních firem, které operují ve stejném byznysu. Kupříkladu drží 50 procent ve slovinské společnosti Adrial (e-shopy, sklady brýlí). Část aktivit, kde Alensa nevlastní 100 procentní podíl (Chorvatsko, Itálie, Slovinsko a Rumunsko), byla vyčleněna do samostatné pražské společnosti Robidia.