Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Ceny Effie: Nejvíce šancí mají agentury McCann, Ogilvy a PHD Czech

09:50, 8. 11. 2024
Reklama/PR Aleš Borovan

V letošním ročníku cen Effie Czech Republic, které oceňují nejefektivnější reklamy (účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům plus kreativita), mají nejvíce šancí zabodoval agentury McCann (klient L’Oréal, Vodafone atd.), Publicis (Plzeňský Prazdroj) a PHD Czech (AmRest, Komerční banka). Vyplývá to ze shortlistu, který zveřejnila Asociace komunikačních agentur (AKA).

Nejčastěji zastoupenými klienty v rámci shortlistu jsou Plzeňský Prazdroj, Česká Spořitelna, L’Oréal Česká republika a Vodafone Czech Republic. Do 27. ročníku soutěže reklamní a marketingové efektivity bylo přihlášeno 100 prací (foto z práce poroty). Slavnostní předávání Effie se uskuteční 14. listopadu v pražském kině Lucerna pod taktovkou moderátorské dvojice Renata Rosendorfská a Jan Suda.

"Z počtu prací v jednotlivých kategoriích vidíme, že některé oblasti byly silnější než jiné, což je signálem nejen pro další rozvoj soutěže v příštích letech, ale také pro zadavatele a agentury působící v těchto segmentech. Vysoký počet kvalitních přihlášek jsme již tradičně zaznamenali v kategorii Digitální marketing a také v kategorii Nápoje, kde je patrné, že v tomto segmentu je dobrým zvykem pravidelně měřit a vyhodnocovat dopady komunikace na značku, její vnímání, a především na prodeje. Zároveň vidíme, že počet kvalitních přihlášek stoupá v kategoriích, jako jsou PR, či aktivační kampaně," uvedla Petra Jankovičová, prezidentka AKA.