Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Mikýřův byznys: dobrodružství v Survivoru vyneslo miliony korun

12:56, 8. 11. 2024

Účast Martina Mikysky aka Lorda Mikýře (foto) v letošní reality show TV Nova Survivor Česko & Slovensko: Titáni vs. Lovci vynesla celému jeho týmu miliony korun v čistém. Svérázný bavič a youtuber spolu s kolegy Janem Cónem a Vilémem Fraňkem novácký pořad a jeho popularitu využili k prodeji vlastního merche, rozjezdu placeného kanálu na HeroHero nebo získání lukrativních smluv s velkými firmami.

Reality show Survivor Česko & Slovensko: Titáni vs. Lovci, která se točila v Dominikánské republice, Nova začala vysílat letos v únoru, finále na televizní obrazovce proběhlo v červnu. Mikýř, který zpočátku do show nastoupil s úmyslem spíše trollit, se nakonec stal vítězem třetí řady pořadu. Mikýřově týmu se tuto akci podařilo ukázkově zmonetizovat po vlastní koleji, bez účasti Novy. Zároveň platí, že i Nova na Mikýřově účasti profitovala v podobě vyšší popularity show a vyššího dosahu na sítích. Dá se říci, že zde došlo k symbióze dvou podnikatelských subjektů.

Celkové výnosy týmu z aktivit, které se pohybovaly okolo Survivoru, podle Fraňka v období únor až červen dosáhly 12 milionů korun. Náklady činily okolo 6 milionů (nájmy, výroba obsahu pro sítě, najmutí dalších lidí atd.). Čistý zisk je tak v tomto období 6 milionů korun a všechny akvitity mají samozřejmě i svůj "dojezd".

Jen na Mikýřově placeném kanálu na HeroHero se v peaku podařilo dosáhnout téměř 30 tisíc předplatitelů. Předplatné během Survivoru bylo 6 euro (počet předplatitelů v tu dobu byl 7 tisíc), po skončení show 10 euro (přibylo přes 22 tisíc abonentů). Hlavním lákadlem kanálu se stala Mikýřova show, přenášená po skončení Survivoru z pražské O2 Arény.

Mikýřův tým rovněž rozjel rozsáhlé aktivity na sociálních sítích, kam poslal v souhrnu několik stovek příspěvků - předtočených před Survivorem nebo vzniklých v průběhu show. Jen na YouTube se podařilo dosáhnout za čtyři měsíce celkového počtu téměř 11 milionů views, Instagram reels mají téměř 8 milionů zhlédnutí. Hlavní komunikační platformou týmu se stal Instagram, kde se podařilo získat přes 450 tisíc followerů. Souhrn views na všech sítích se pohyboval okolo 160 milionů (za čtyři měsíce). "Strašně je tam vidět synergie s Novou. Televize tomu brutálně pomohla. V momentě, kdy toho dobře využijete, tak se na tom dá krásně svézt. Fungovalo to synergicky a dohromady na tom obě strany vyrostly," uvedl Franěk na konferenci Czech Internet Forum.

Týmu se podařilo prodat na 1500 triček a získat sponzorské smlouvy s Českou spořitelnou, Vodafonem, Coca-Colou, Mixit, XTB, Plzeňským Prazdrojem (detaily celého byznys modelu ve videu s Mikýřovým týmem zde). Díky úspěšným aktivitám okolo Survivoru (sítě, publicita, marketing atd.) nyní Mikýřův tým dělá stejnou práci, samozřejmě na komerční bázi, pro primácký pořad Zrádci.