Český herní průmysl klesá již dva roky po sobě. Zatímco v roce 2021 dosáhly obraty herních studií objemu 7,11 miliardy, o rok později to bylo 5,57 miliardy (korigované číslo, cifry jednoho ze studií přešly do centrály) a loni 5,54 miliardy korun (pokles o 1 procento). Vyplývá to z průzkumu Asociace českých herních vývojářů (GDACZ).
Obrat českých firem (tedy konkrétně bez Beat Games, která je součástí Facebooku) dosáhl loni 5 miliard korun, o rok dříve 5,03 miliardy. V letošním roce by podle předběžných odhadů GDACZ měl celkový obrat industrie narůst na 6,5 miliardy korun (meziročně plus 17 procent). Kumulativní čistý zisk herních studií v Česku v roce 2022 dosáhl 1,94 miliardy. O rok dříve to bylo 2,1 miliardy korun. (video z tiskové konference asociace zde).
Aktuálně je v České republice 166 herních studií Z toho 7 bylo založeno loni, 8 v roce 2022 a 14 v roce 2021. Mezi největší patří stále Warhorse Studios, Bohemia Interactive, MADFINGER Games, SCS Software nebo Beat Games. Z celkového počtu 52 procent herních vývojářů sídlí v Praze. Celkem v oboru v loňském roce pracovalo 2765 pracovníků, o 131 více než v roce 2022.
Loňský rozhovorf se spolumajitelem Bohemia Interactive Slavomírem Pavlíčkem zde:
V roce 2023 bylo vydáno 39 českých videoher. Z toho 29 tvořily samotné plnohodnotné hry, 10 early access hry. V loňském roce kupříkladu vyšly herní tituly Last Train Home (screen; Ashborne Games), Arma: Reforger (Bohemia Interactive), BZZZT (KO.DLL) nebo Crime Boss: Rockay City (Ingame Studios).