Česká televize od ledna 2025 znatelně rozšíří nabídku publicistických pořadů. Celkem se bude jednat o pět nových pořadů, které podle stanice budou "diverzifikovat obsah veřejnoprávní publicistiky, poskytnout divákům hlubší vhled do klíčových témat a zároveň představit inspirativní osobnosti a řešení společenských problémů".
Od 13. ledna 2025 rozšíří Česká televize publicistické portfolio o pět nových pořadů. Tři z nich - Fenomén doby, Reportéři+ a Galerie Selfie - doplní nabídku na programu ČT1 v pondělním večerním vysílacím čase spolu s dosavadním pořadem Bilance. Každý z těchto nových pořadů poběží jednou měsíčně, a to vždy v pondělní premiéře a následně ve dvou reprízách.
Další dva formáty - Události, komentáře týdne a De facto - se objeví na zpravodajském kanálu ČT24. Pořad Události, komentáře týdne nabídne program ČT24 každou neděli od 22:00 hodin. Pořad De facto uvede Čtyřiadvacítka každou druhou sobotu od 12:30 hodin. "Moderátorské obsazení nových formátů, podobně jako termíny jednotlivých premiér, představí Česká televize na začátku roku 2025," uvedl Radek Konečný z tiskového oddělení ČT.
"Publicistika má v pondělním večerním vysílacím čase své tradiční místo díky pořadu Reportéři ČT, nyní se tento prostor ještě více otevře. Díky novým formátům získají diváci možnost setkávat se se širším spektrem témat a přístupů," uvedl ředitel programu ČT Milan Fridrich (viz starší rozhovor s Milanem Fridrichem).
"Fenomén doby se zaměří na závažné celospolečenské problémy, které dosud nemají v rámci tradiční reportážní publicistiky dostatečný prostor. Chce přinést velkou a otevřenou aktuální publicistiku, která zasáhne široké spektrum témat - společenských, politických, kulturních, sportovních i kriminálních s celospolečenským přesahem. Galerie Selfie bude pozitivně laděnou publicistikou přinášející inspiraci. Nabídne portréty známých i neznámých osobností z nejrůznějších oborů lidské činnosti, které svým příkladem přinášejí do společnosti pozitivní změny. Události, komentáře týdne přinesou v šedesátiminutovém diskusním formátu klíčové události uplynulého týdne analyzované z různých úhlů pohledu. De facto se pak zaměří na fact-checking a odhalování dezinformací," přiblížila ČT.
Novinky v publicistice ČT přicházejí v době, kdy se tato sekce Kavčích hor potýká s řadou profesních problémů. U některých pořadů regulatorní orgány konstatovaly porušování zákonů nebo Kodexu ČT či zvýhodňování vládní koalice (viz odkaz pod textem). Co je horší, několik soudů v poslední době konstatovalo, že se v pořadech ČT šířily nepravdy a že ČT kvůli tomu musí zveřejnit omluvu. Například občanské iniciativě Zdravé fórum nebo podnikům miliardáře Pavla Tykače.