Veřejnoprávní Česká televize v roce 2024 již po sedmé v řadě udržela pozici nejsledovanějšího tuzemského vysílatele v široké divácké skupině 15+ za celý den. Naopak Nova zase drží první místo ve své specializované strategické skupině 15 až 54. Data vycházejí z měření ATO - Nielsen.
Zatímco v roce 2023 ČT v 15+ celý den dosáhla podílu 29,88 procenta, loni to bylo 30,43 procenta. Meziroční nárůst tak činil 0,55 procentního bodu. I tak je to pokles oproti předchozímu období. Za rok 2022 skupina ČT dosáhla ve stejné skupině podílu na sledovanosti 31,47 procenta.
"Česká televize byla lídrem trhu ve sledovanosti za celý den, nadprůměrný výsledek zaznamenala ČT také v hlavním vysílacím čase, kdy podíl na sledovanosti dosáhl na 30,75 procenta. Nejvyhledávanějším pořadem roku se stalo finále mistrovství světa v ledním hokeji, ze seriálové tvorby byl nejsledovanější Docent II, ze zábavních pořadů pak StarDance (foto, pozn. aut.). Rekordní zájem od začátku svého vysílání slaví ČT:D a ČT sport," uvedla stanice.
Čísla za největší televizní skupiny v Česku za rok 2024:
Diváky ČT1 podle zástupců veřejnoprávní televize zaujal nejvíce sváteční program, nejsledovanějším pořadem ČT1 se stala štědrovečerní pohádka Tři princezny, kterou včetně odložené sledovanosti vidělo 2,4 milionu diváků starších čtyř let při podílu na sledovanosti 53,45 procenta. Druhou příčku obsadil film Anděl Páně 2 se zájmem 2,1 milionu dětských i dospělých diváků při podílu na sledovanosti 44,43 procenta.
Nejvíce sledovaným pořadem ze zábavní a dramatické tvorby ČT byla třináctá řada StarDance, kterou v průměru sledovalo 1,78 milionu diváků ve 4+ při podílu 44,90 procenta, druhou příčku obsadilo pokračování kriminální minisérie Docent, které si pustilo 1,38 milionu diváků v 15+ při podílu 35,65 procenta. Seriál Smysl pro tumor dosáhl průměrné sledovaností 1,37 milionu diváků v 15+ při podílu 31,22 procenta.
ČT1 za celý rok dosáhla průměrného podílu na sledovanosti 16,08 procenta. Dvojku sledovalo v průměru 4,15 procenta diváků televizního trhu. Program ČT24 dosáhl podíl na sledovanosti 4,13 procenta, ČT:D 1,08 procenta a ČT sport 4,57 procenta (všechna čísla v 15+).
Nova Group (majitel PPF) zase loni udržela prvenství ve své strategické cílovce 15 až 54. Zde dosáhla podílu na sledovanosti 34,95 procenta v prime time, za celý den to bylo 32,41 procenta (v této kategorii ČT 27,33 procenta a Prima 23,31 procenta). "Rok 2024 byl pro Rodinu Nova v mnoha ohledech výjimečný. Po celý rok jsme s našimi diváky slavili třicáté narozeniny. Spustili jsme nové sportovní stanice, získali historicky prvního Českého lva za Matematiku zločinu, redesignovali jsme stanice TV Nova a Nova Cinema. V neposlední řadě jsme se ještě více otevřeli našim divákům. Vyjeli za nimi do regionů a otevřeli svá studia," komentoval ředitel Novy Daniel Grunt.