Dlouhodobě prodělečná rozvážková služba Delivery Hero, která v Česku provozuje mezinárodní brand Foodora (ex-Dáme jídlo) opět skončila v čistém mínusu několik desítek milionů korun. Je to daň za růstový mód a investice do posilování pozice na českém trhu.
Česká pobočka Delivery Hero (DH; na fotce CEO Adam Kolesa) v roce 2023 utržila 1,805 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 437 milionů. Firma tak od covidového roku 2020 zvedla tržby téměř o miliardu korun. Z celkové sumy tržeb na prodej služeb na českém trhu ve sledovaném období připadlo 1,446 miliardy (o rok dříve 1,285 miliardy).
Odvrácenou stranou růstového módu Delivery Hero jsou rozsáhlé prodělky - rozvážková společnost předloni skončila ve ztrátě 35 milionů, o rok dříve to bylo 99 milionů. Jen v letech 2020 - 2023 česká Delivery Hero souhrnně prodělala 169 milionů korun. Provozní ztráta v roce 2023 se snížila z 61 milionů na 1,5 milionu.
Delivery Hero k závěru roku 2023 vykázala záporný vlastní kapitál ve výši 31 milionů korun "související s dodatečnými marketingovými náklady během roku 2023". Investice do marketingu DH předloni dosáhla 361 milionů (o rok dříve 212 milionů). Matka tak české dceřince musela poslat další kapitálovou injekci.
Delivery Hero v Česku spolupracuje dle svých slov s 6000 partnery z řad obchodů a restaurací v cca 200 obcích po celé republice. Společnost předloni spustila novou službu Foodora pro firmy (objednání cateringu na akci nebo obědů pro zaměstnance).