Jeden z největších inzertních zadavatelů, potravinářská firma Nestlé Česko, podstatně sníží objem prostředků v České republice.
Švýcarská centrála v těchto týdnech z české dceři vytáhne 854 milionů korun. Základní kapitál se tak sníží na 300 milionů korun. Je to již druhý obří zadavatel, který v současné době snižuje přebytečnou hotovost v Česku - Coca-Cola HBC Česká republika posílá majitelům 700 milionů.
Převody finančních prostředků nadnárodních firem se občas v uplynulých měsících dávaly do souvislosti s rozbouřenou situací na českém reklamním trhu. Od ledna Nova Group zvýšila ceny inzerce a přestala poskytovat obvyklé slevy. Část inzerentů své investice převedla na Primu, část pryč z České republiky. Podle některých odhadů z trhu mohla zmizet až miliarda reklamních korun.
Nestlé Česko je dlouhodobě jeden z největších tuzemských reklamních zadavatelů. Podle agentury Admosphere v roce 2012 vložila do inzerce přes 841 milionů korun v ceníkových cenách.