Byznys kolem úspěšné počítačové hry Kingdom Come: Deliverance II (screen; Warhorse Studios) se začíná přelévat i do českých měst, vesniček a lokací, jejichž historická podoba se objevila ve vysoce oceňovaném a prodávaném videotitulu. Stejně jako u jedničky se dá čekat příjezd tisíců fanoušků KCD2, kteří budou chtít poznat skutečné reálie.
Kingdom Come: Deliverance II se na trhu objevilo 4. února a již během prvních 24 hodin se po celém světě prodalo přes milion kusů. Děj KCD2 navazuje na jedničku (2018), je situován do roku 1403 ve středověkém českém království na pozadí konfliktu mezi Zikmundem Lucemburským a Václavem IV. Titul, který nabízí vysokou historickou věrnost (lokality, oblečení, výzbroj, souboje atd.), obsahuje dvě hratelné mapy ležící ve středu Čech, Český ráj v okolí hradu Trosky a region mezi Kutnou Horou, Malešovem a Suchdolí.
Stejně jako u první hry Kingdom Come: Deliverance se dá očekávat, že do reálných kulis dvojky zamíří nadšení příznivci hry z Česka a ze zahraničí. Místní podnikatelé i municipality již pro ně připravují řadu projektů, které zahrnují prohlídkové trasy, návštěvy památek nebo tematické eventy. Jedním z nejvýraznějších projektů, navíc s oficiálním posvěcením od Warhorse, je připravovaný portál KCDlive.eu (zde). Ten dalo dohromady téměř 20 subjektů ze soukromého i veřejného sektoru, budou v něm poskytovat informace pro turisty o jednotlivých lokacích a zároveň nabízet možnost přímo si zakoupit zážitek či nalézt kontakty na organizátory.
Projekt nabízí řadu zážitků, kromě jiného zahrnuje interaktivní stezka mezi Kutnou Horou a Malešovem s mnoha úkoly, kostýmované prohlídky s průvodcem po Kutné Hoře, návštěvu památek v Ratajích nad Sázavou, hostinu šlechtice ve středověké krčmě nebo přenocování v rytířském stanu v malešovském Glamour campu.
"Hráči KCD2 chtějí objevovat místa ze hry v reálném světě. Proto jsme spojili síly a vytvořili platformu, která jim to usnadní. Zkušenosti s prvním dílem ukázaly, že hra přilákala mnoho zájemců na místa, která při svých dobrodružstvích prošel hrdina Jindřich ze Skalice. Na základě těchto zkušeností nám dávalo smysl propagaci soukromých i veřejných institucí koordinovat a nabídnout možnosti, které turismus v dotčených regionech přináší. Proto vznikla iniciativa, na kterou aktivně reagovalo mnoho organizací a díky jejich podpoře můžeme návštěvníkům nabídnout širokou škálu autentických dobrodružství v reálném světě. Klíčem k úspěchu tohoto projektu se stala velkorysá pomoc vydavatelského studia Warhorse," uvedl Ondřej Slačálek, majitel tvrze Malešov (viz menší foto), která hraje důležitou roli v novém díle hry KCD a zároveň hlavní koordinátor projektu.
Samotná hra je i deset dní od vydání stále nejprodávanější na velké online platformě Steam s cenou 60 euro. Počet prodaných kusů by podle oznámení vlastníka Warhorse (Embracer Group) již měl být blízko hranici 2 miliony kusů. To by znamenalo maloobchodní tržby okolo 3 miliard korun. Náklady na vývoj Kingdom Come: Deliverance II se odhadují téměř na miliardu korun. V následujících měsících studio plánuje poslat na trhu aktualizace a nový obsah pro videohru, která je podle všeho největším a nejúspěšnějším audiovizuálním počinem České republiky.