reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Úspěch: na nekorektní komedii Vyšehrad Dvje přišlo v prvních dnech přes 220 tisíc diváků

18:12, 22. 4. 2025
Film Aleš Borovan

Druhé filmové pokračování příběhu problematického fotbalisty "Laviho" Lavického, nekorektní komedie Vyšehrad Dvje (foto), má v českých kinech silný nástup. Dvojka do kin vstoupila ve čtvrtek 17. dubna, za pět dní promítání včetně Velikonočního pondělí snímek podle distributora Bioscop přilákal 228 tisíc diváků. Tržby se pohybují v desítkách milionů.

Samotný "filmový" víkend (čtvrtek až neděle) vygeneroval podle Bioscopu 198 tisíc diváků, s předpremiérami celkem 211 tisíc diváků. Film tak překonal start prvního filmu z roku 2022 Vyšehrad: Fylm, který tehdy ve stejném období zaznamenal 206 tisíc návštěvníků (čtvrtek až neděle 173 tisíc). Vysoká návštěva se přetavila ve solidní tržby Vyšehrad Dvje za prodej kinovstupenek - aktuálně činí téměř 46 milionů korun.

Vyšehrad Dvje se zařadil mezi nejsilnější víkendové otvíráky české kinematografie posledních let. V rámci prvních dnů v kinech překonal i komerčně úspěšné tituly jako Anděl Páně 2 (188 tisíc), Ženy v běhu (178 tisíc) nebo loňské Vlny (73 tisíc). Prvotní čísla potvrzují vysoký divácký zájem o značku Vyšehrad a to i navzdory slunnému počasí během uplynulých dnů a prodlouženému víkendu, které mnohé zlákal k výletům do přírody či do zahraničí.

V návaznosti na filmový úspěch spustil tvůrčí tým kolem producenta a režiséra Jakuba Štáfka (hraje i hlavní roli Lavického) a kreativního ředitele Václava Matějovského novou digitální platformu Kanaal, která poběží na publikační službě Forendors. Cílem je monetizovat bonusový obsah spojený nejen s aktuálním filmem, ale i s předchozím seriálem a dalšími plánovanými formáty. Uživatelé, kteří se přihlásí do 30. dubna, získají přístup zdarma na první měsíc, poté bude měsíční předplatné činit 99 korun.

Platforma byla avizována QR kódem, který herec Štáfek nosil během slavnostní premiéry. Ten odkazoval na datum a čas spuštění. Kanaal má nabídnout zákulisní pohledy na tvorbu filmu, rozšířený obsah a další autorské projekty mimo klasickou filmovou distribuci. Jde o pokus posílit fanouškovskou základnu a prodloužit životnost značky Vyšehrad mimo kinosály. "Chtěli jsme vytvořit něco, co bude žít i po premiéře, dát nový prostor pro tvorbu. Počínaje dnešní sedmnáctou hodinou a dvanáctou minutou najdou diváci pod odkazem z QR kódu místo, skrze které nahlédnou do zákulisí vzniku Vyšehradu, ale i do  našich dalších připravovaných projektů," prohlásil Štáfek.

Už od 22. dubna tak najdou fanoušci Vyšehradu na Kanaalu například původní seriál Vyšehrad, který před téměř deseti lety odstartoval příběh problematického fotbalisty Laviho. Postupně zde podle Bioscopu bude přibývat bonusový materiál k filmu a aktivitám okolo jeho uvedení, diváci se mohou těšit ale i na další formáty či projekty spojené zejména s týmem tvůrců Vyšehradu.

První Vyšehrad: Fylm v roce 2022 dosáhl celkové návštěvnosti podle UFD přibližně 693 tisíc diváků, celkové tržby v českých kinech se přiblížily 110 milionů m korun. Aktuální Vyšehrad Dvje má ambici tuto metu překonat, nebo se k ní alespoň výrazně přiblížit. Výsledky z prvních dní ukazují, že by se to za příznivé konstelace mohlo povést.