reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Vačkov startuje nový zpravodajský projekt Publico, na počátku nabídne obsah zdarma

08:59, 23. 4. 2025

Trh mediálních zpravodajských projektů v Česku se opět zahušťuje. Bývalý šéfredaktor Lidových novin a dlouholetý mediální manažer Veselin Vačkov (na fotce vlevo) a jeho tým dnes startují zpravodajský web Publico.cz. Cílit bude na časově vytížené čtenáře z vyšších socioekonomických vrstev - manažery, podnikatele, úředníky, akademiky atd.

Zakladatelem projektu je kromě Vačkova i Martin Hampejs (vpravo). Vačkov působil kromě LN i jako mentor a poradce řady zahraničních médií ve střední a východní Evropě, naposledy například v Maďarsku, Bulharsku, Srbsku a Kosovu. Hampejs přichází také z Lidových novin, kde působil jako hlavní editor. Dalšími členy redakce jsou novináři se zkušenostmi z celostátních médií jako jsou iDnes.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz nebo Blesk.cz.

Projektu poskytla administrativní, právní a finanční zázemí společnost Central European Financial Management a osobně její majitel, právník a finančník Karel Goláň. Provozovatelem projektu je společnost Publico News, sídlící v Praze. Konečným vlastníkem provozní firmy je právě Goláň.

Publico.cz staví na konceptu "stručného a modulárního zpravodajství". Obsah bude distribuován přes web a pravidelné newslettery. Projekt v první fázi nabízí dvojici denních vydání newsletteru (ráno a večer) a víkendový speciál. Redakce chce produkovat analytické zpravodajství bez ideologického ukotvení, bez komentářových formátů a osobních názorů.

"Polarizací ve společnosti je více než dost. Většina názorových barikád je na domácím trhu již obsazena jinými médii. Publico se proto hodlá profilovat jako neideologická zpravodajská platforma," tvrdí Vačkov. Součástí přístupu je i forma prezentace: články mají modulární strukturu, průměrný text zabere cca tři minuty čtení, využívají se emotikony jako forma úsporné stylizace. Publico se podle svých slov inspiruje trendy tzv. modulární žurnalistiky, jakou praktikují např. Axios, Newsweek nebo BBC.

Startovací obchodní model nabízí veškerý obsah zdarma a spoléhá na příjmy z reklamy. Budoucí cílový stav počítá s vícero způsoby monetizace. O prodej inzerce se stará manažerka Barbora Chromečková, která dříve působila ve vydavatelských domech Economia a Czech News Center.