Jeden z největších hudebních obrů Sony Music (SM) již našel způsob, jak postupně utlumit činnost české pobočky.
Podle informací Borovan.cz mají být operace SM na českém trhu včetně distribuce nosičů do budoucna řízeny z polské pobočky. Otazníkem jsou promo kampaně pro jednotlivé novinky nebo repressy, které by měli mít na starosti externisté. Ve zbytku české Sony Music Entertainment Czech Republic (firma jako taková stále existuje) pak má nyní zůstávat jen finanční ředitel Tomáš Chvalina, který má zajistit vypořádání všech náležitostí pro ukončení činnosti společnosti.
Sony Music Entertainment CR se s tržním podílem 19,5 procenta stala třetím největším hráčem na hudebním trhu v roce 2012 (první Universal Music 25,7 procenta). I přes silnou pozici londýnská centrála Sony rozhodla o ukončení maďarských a českých operací (česká Sony donedávna spadala pod Maďarsko) kvůli malému objemu celkového trhu. Ten v Česku loni klesl na 281 milionů korun. Sony Music vydává kupříkladu Depeche Mode, Daft Punk, One Direction (foto) nebo Justina Timberlakea.