Byznys Českých Radiokomunikací, jednoho z hlavních hráčů na televizním a telekomunikačním trhu, čeká v následujících měsících zásadní proměna.
Kromě stávající nabídky digitálních multiplexů nebo IT služeb začala firma budovat novou platformu, která plnohodnotně zkombinuje televizní vysílání s internetem (takzvané služby Over The Top, OTT). Díky tomu budou televizní provozovatelé moci divákům nabídnout interaktivní vysílání a sledování programů kromě televize i na dalších přístrojích jako jsou tablety, počítače, herní konzole nebo smartphony.
Podle odhadu ČRa budou české televize v roce 2020 generovat 10 až 20 procent svých celkových příjmů prostřednictvím OTT. V příštím roce by se velikost OTT trhu měla zvednout skoro o 50 procent na 365 milionů korun (viz graf). Další podrobnosti o nové strategii a situaci na televizním vysílacím trhu brzy přineseme v rozhovoru s ředitelem Českých Radiokomunikací Michalem Čupou.