Již jen několik hodin či dnů zbývá podle informací Borovan.cz k podpisu smlouvy na další měření televizní sledovanosti. Tendr vypsalo Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), ve kterém mají hlavní slovo CET 21 a mediálka Médea. Podle zdrojů Borovan.cz je k získání zakázky nejblíže výzkumná agentura ACNielsen Czech Republic, která oproti druhému účastníkovi GfK Czech měla nabídnout až o několik desítek milionů nižší cenu. První data z nového měření by měla být k dispozici ke konci roku 2013.
Tendr na projekt druhého měření televizní sledovanosti iniciovala televize Nova. Té se nelíbil výsledek tendru Asociace televizních organizací, ve kterém loni na podzim zvítězil staronový realizátor Mediaresearch. Za pětileté měření 2013 až 2017 nabídl cenu něco přes 290 milionů korun. Vedení CET 21 mělo kromě jiného obavy z vazeb některých majitelů Mediaresearch na skupinu PPF. Silným podílníkem Mediaresearch je totiž podnikatel Vladimír Komár, který podnikal spolu s miliardářem Jiřím Šmejcem nebo současným ředitelem České televize Petrem Dvořákem.