Mělo to být původně běžné výběrové řízení agentury CzechTourism (ministerstvo pro místní rozvoj) za pár milionů, přičemž vítěz měl být vybrán již v lednu. Od fakticky prvního vyhlášení tendru na PPC (pay per click) kampaň však uběhlo půl roku, aniž by bylo jasné, kdo zajistí PPC propagaci portálů Czechtourism.com a Kudyznudy.cz.
I druhý pokus s poněkud mírnějšími kritérii z února letošního roku nabírá zpoždění: kampaň s předpokládanou hodnotou 10 milionů korun bez DPH měla začít v květnu (do listopadu), CzechTourism však předpokládá, že vítěz bude znám až v průběhu několika týdnů. Přitom obálky s nabídkami zájemců se otevíraly už na konci března.
Podle informací Borovan.cz se druhého pokusu o tendr zúčastnily Aegis Media Central Services, Mindshare, TTV marketing communications a C&B. Ceny všech zúčastněných se pohybovaly od 9,2 milionu do 9,9 milionu korun s jedinou výjimkou: s výrazně nižší cenou měla přijít Aegis Media. Ta již dříve pro CzechTourism zajišťovala nákup médií v kampani o bezplatném vzdělávání v cestovním ruchu.
Vítěz tendru na PPC kampaň má zajistit příchod dostatečného počtu uživatelů na propagované webové stránky. Minimální výkon kampaně za uvedené období je 1,6 milionu kliků za celé období s daným rozložením:
Každý z webů má mít minimální počet návštěv za měsíc v průběhu kampaně - 25 tisíc. Z celkového rozpočtu má být alokováno minimálně 70 procent na Czechtourism.com a maximálně 30 procent na Kudyznudy.cz. Váha kritérií pro výběr vítěze: cena - 50 procent, garantovaný výkon kampaně - 50 procent.