Lišácký tah managementu Kavčích hor ohledně byznysového vytěžení veřejnoprávního vysílání nese sladké ovoce. ČT se šikovně podařilo najít skulinu v zákoně o České televizi a o televizním vysílání, které zakazují prodávat reklamu na programech ČT1 a ČT24, a komerční čas na daných programech vysílá jako sponzoring.
Prodej sponzoringu ČT (včetně product placementu a minipořadů), který solidně pije krev komerčních stanic, roste v posledních měsících raketovým tempem - zatímco plán prodeje počítal na celý letošní rok s výnosem 99 milionů korun, jen za prvních sedm měsíců 2014 se v ČT prodalo sponzoringu za 80 milionů. O rok dříve za podobný časový úsek to bylo jen 64 milionů, tehdy se na prodejích kromě televize (na fotce obchodní ředitel Hynek Chudárek) podílela i agentura Media Master.
"Sponzoring" na ČT, zejména v prime time (minulou neděli u seriálu České století mohli diváci vidět spot Hudy, CZC.cz, Modré pyramidy atd.), se přitom příliš neliší od běžných reklamních klipů, které zákon na ČT1 a ČT24 zakazuje. Obchodní strategie pak jde ruku v ruce s programmingem ČT1, který zhusta sází na mainstreamovou produkci - popové show (například Královny popu), filmy a televizní seriály.