Po dlouhých jednáních se velkému knižnímu hráči Albatros Media (AM) podařilo uzavřít kontrakt o největší speciální operaci v novodobé historii firmy, výnos se počítá v desítkách milionů korun.
Pro společnost Ahold Czech Republic (prodejny Albert) nakladatel dodal ve vysokých nákladech osm knižních titulů (foto) na motivy známých večerníčků: Krysáci, Chaloupka na vršku, Říkání o víle Amálce, Kosí bratři, Káťa a Škubánek, Bob a Bobek, Človíčkova dobrodružství a Rumcajsova loupežnická knížka. Ty vycházejí v edicích AM Albatros, Fragment a Edice ČT.
Podle kvalifikovaného odhadu Borovan.cz se počet dodaných knížek pro obchodní řetězec pohybuje v milionech kusů (kapacita tuzemských tiskáren, obvyklý rozsah marketingových programů Aholdu atd.). To při započítání maloobchodních cen (řádově stokoruny) jednotlivých knih znamená celkový obrat akce v řádech stovek milionů. Vzhledem k dělení maloobchodní ceny knih Albatrosu jako nakladateli ve skutečnosti připadnou vyšší desítky milionů, možná až 100 milionů korun.
Ahold dodané knihy používá pro speciální marketingový program Dětská knihovnička: zákazníci sbírají samolepky/body za nákupy nad 200 korun. Za sedm samolepek/bodů pak získají knížku podle výběru zdarma. Akce trvá do 22. září nebo do vyčerpání zásob.