Internetový obr Facebook vytáhl do boje o koláč inzertních investic. Sáhnout si chce zejména na balíky peněz, které směřují do tuzemských televizí. Nabízí nezanedbatelná čísla: denní možný zásah až 3 milionů uživatelů (z toho více než 2,1 milionu přistupuje z mobilu), měsíční návštěva přes 4,5 milionu uživatelů (mobil 3 miliony).
Aktivní roli v tom chce hrát firma Karla Tlusťáka (foto) Business Factory (BF), marketing developer partner Facebooku, který pro novou pražskou pobočku najal bývalého šéfa primáckého Media Clubu Petra Jelínka. V BF nyní pracuje tým 60 lidí, pobočky má i v Brazílii a Spojených arabských emirátech. Pražský tým by měl v příštím roce dosáhnout počtu 12 zaměstnanců.
Do tří let by tuzemská pobočka BF chtěla posílat na Facebook cca 750 reklamních milionů korun ročně. Marže firmy by se měla pohybovat 15 až 18 procent. Zástupci Business Factory budou zadavatelům reklamy a mediálkám nabízet následující srovnání zásahu v porovnání s televizemi: