Producenti, filmoví distributoři a provozovatelé kin mají za sebou příznivou sezónu. V loňském roce Češi utratili za lístky do kina 1,67 miliardy korun, v meziročním srovnání o 207 milionů více.
Je to nejvyšší suma v novodobé historii České republiky, na druhou stranu je nutné si uvědomit, že od roku 2013 se nově vykazuje celková tržba včetně platné sazby DPH a poplatku z kinematografického představení. Ještě jinak: od změny metodiky je to druhý růst finančního objemu trhu v řadě. Celkem v roce 2015 dorazilo do kin 12,96 milionu diváků, což je o 1,4 milionu více než v roce 2014.
Hegemonem kinotrhu zůstala distribuční společnost Cinemart (majitel Aleš Tříska), jejíž filmy získaly tržby v objemu 634 milionů korun. To je 38 procent z celkového čísla. Následuje Falcon (423 milionů), Forum Film (113 milionů), Bioscop/AQS (102 milionů), Bontonfilm (99 milionů) a Freeman Entertainment (81 milionů).
Pořadí nejnavštěvovanějších filmů v roce 2015 (číslo v tisících diváků, v závorce tržby v milionech):
Nejúspěšnějším českým filmem se stala komedie Život je život s 258 tisíci diváků a hrubými kinotržbami 33 milionů korun. Loňský rok byl opět svědkem pokračujícího úpadku české kinematografie - kvalitativního i byznysového. "Na domácí tituly dorazilo loni o 368 tisíc diváků méně než v roce 2014, což bohužel znamená, že poprvé od roku 2003 klesla návštěvnost českých filmů pod 20 procent," uvedl Marek Jeníček, managing director Cinemartu.