Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Amanita Design prodala 4 miliony kusů hry Machinarium, inkasovala desítky milionů korun

07:32, 15. 7. 2016

České počítačové hry názorně demonstrují, že na rozdíl třeba od tuzemského filmu nebo hudby je to ve světě konkurenceschopný, poptávaný a výnosný obchodní artikl. Nezávislé vývojářské studio Amanita Design (majitel Jakub Dvorský) hlásí překročení skvělé mety 4 milionů prodaných kusů (!!) PC/mobil/konzolové hry Machinarium (screen).

Ta vyšla v říjnu 2009. Zajímavá jsou podrobnosti ohledně prodeje: 8 procent, tedy 320 tisíc kusů hry se prodalo přes samotný web Amanity (přes Steam to bylo 26 procent). Zde se mohla průměrná cena jednoho kusu pohybovat něco mezi 10 až 15 dolarů za kus (odhad). Čisté tržby z prodeje přes web firmy se tak pohybují v intervalu 3,2 milionu až 4,8 milionu dolarů.

Přímý prodej přes web se podle údajů Amanity na celkových tržbách podílel 27 procenty. Jinými slovy číslo celkových tržeb Machinaria i při konzervativním odhadu začíná někde na 12 milionech dolarů (spíše to bude o nějaký ten milion dolarů více). Rozdělení tržeb podle zemí: USA 33 procent, Velká Británie 10 procent, Německo 8 procent, Rusko 8 procent, Francie 4 procenta.