Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Mafra bude cílit online reklamu podle věku a pohlaví, nabídne nové formáty inzerce

Vydavatelský dům Mafra (Andrej Babiš) pokračuje v posilování digitálního segmentu inzertní nabídky. V průběhu podzimu spustí pilotní projekty na cílení reklamy podle věku (do 20 let jedno pásmo a pak dále po pěti letech do 60 let) a podle pohlaví.

Piloty by se záhy měly překlopit ve standardní obchodování. Cílená segmentace by přitom podle obchodního ředitele mediálního domu Maroše Vargy (foto) měla pokrýt 70 procent návštěvníků všech webů Mafra. Celý digitál Babišova vydavatelství vygeneroval za červen 2016 přes miliardu zhlédnutých stránek, z toho 40 procent připadá na Rajce.cz.

Zadavatelé budou mít na některých tematických webech rovněž k dispozici nové reklamní formáty. Na Akcniceny.cz Mafra chystá propojení letáků s HbbTV vysíláním TV Óčko. V jednání jsou přitom další televizní stanice. Na serveru Jizdnirady.cz (IDOS.cz) se objeví branding a Rajce.cz nabídne nový reklamní prostor na stránce pro vkládání fotografií.

Největší podíl inzertních příjmů by měly i nadále generovat klíčové portály iDNES.cz a Lidovky.cz. Během tří podzimních měsíců plánuje vedení Mafra zvednout objem reklamního inventory o 4 a 6 procent. S vyššími příjmy se počítá i z prodeje videoreklamy na idnes.tv, Expres.cz a Playtvak.cz. Posledně jmenovaný v těchto dnech odstartoval s novým programovým schematem, který zahrnuje 28 novinek (sitcom A bude hůř, Dramatické životy, Pohnuté osudy, Velké noviny atd.).