Obchodní tým největší rádiové skupiny v Česku Lagardére Active se v těchto měsících pere jako lev s propadem reklamních investic. Zatímco zářijová čísla ještě dopadla podle plánu, v říjnu došlo podle zástupců skupiny k prudkému propadu, stejně jako v listopadu.
Podle všeho reklamní trh začal luxovat "vysavač" komerčních televizí, které nasazují atraktivní nabídky a tím rádiovému trhu přetahují zadavatele.
I přes tyto nepříjemné karamboly by celá Lagardére (rádia Evropa 2, Frekvence 1, Bonton, Zet, Koule.cz, Pigy.cz atd.) měla podle prezidenta skupiny Michala Fleischmanna (ano, na fotce je skutečně on) v letošním roce skončit na "pozitivní nule" oproti roku 2015. Tj. jak v tržbách, tak v celkovém výsledku by mělo dojít oproti loňsku jen k nepatrnému růstu. A to i při nemalých investicích do rozvoje digitálních projektů. V uplynulých letech se tržby Lagardére pohybovaly mezi 970 až 1100 miliony korun, čistý zisk osciloval mezi 50 až 60 miliony.
Čisté investice inzerentů a mediálních agentur do segmentu rozhlasové reklamy (ceníkové ceny minus bartery a slevy, nezahrnuje bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků) za první tři kvartály 2016 přesáhly miliardu korun a dosáhly úrovně 1,016 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 29 milionů korun.