Probíhající prodej půlky TV Prima (viz odkaz) urychlil změny rovněž ve výzkumné agentuře Nielsen Admosphere (NA), která kromě jiného provádí měření televizní sledovanosti v České republice.
Vlivný hráč Vladimír Komár (ex-Nova), který nyní kupuje 37,5 procenta v druhé komerční televizi, na druhou stranu prodává cca 34 procentní podíl v NA. Od Komára je to rozumný krok - propojení TV Prima a Nielsen Admosphere by vyvolalo bezpochyby ostrou reakci TV Nova. Ke stejnému kroku jako Komár zítra přistoupí i britský podnikatel Iain Rugheimer, který v NA doposud držel 4,9 procenta. Oba podíly kupují další spolumajitelé a exekutivní manažeři Tereza Šimečková (foto) a Michal Jordan.
Pro lepší přehlednost staré a nové majetkové uspořádání Nielsen Admosphere:
AC Nielsen má rovněž předkupní právo na zbývající podíl ve výzkumné společnosti. V delším časovém horizontu by tak měl vlastnit celých 100 procent v NA.