Objem internetové inzerce v roce 2016 narostl v ceníkových cenách na 19,7 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 4,7 miliardy. Vyplývá to z čísel, které pro Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) připravuje Median a ppm factum.
Nárůst je způsoben především zvýšenými investicemi do reklamy ve vyhledávání, v obsahových sítích a nákupem inzertního prostoru formou RTB. Největší část internetových inzertních výdajů připadá na celoplošnou (display) reklamu - 14,2 miliard korun. O rok dříve to bylo 10,5 miliardy. Pro rok 2016 byla poprvé použita nová struktura výsledků, kdy je do display reklamy započítána i reklama v obsahových sítích (zejména sítě Seznam Sklik, Google AdWords a Facebook), RTB způsobem obchodovaná reklama a nativní reklama.
Druhým nejpoužívanějším typem internetové inzerce je reklama ve vyhledávání, do které inzerenti investovali 4,7 miliardy korun (2015 - 3,7 miliardy). Katalogy a řádková inzerce loni vygenerovala 0,9 miliardy (meziroční pokles o 6 milionů).
Letos poprvé je možné mnohem přesněji určit výkon videoreklamy, která z celkové display reklamy tvořila 19 procent (2,75 miliardy korun). Na nativní reklamu připadl necelý procentní podíl - 80 milionů korun (všechna čísla v ceníkových cenách).
Podrobnější pohledy na strukturu internetové reklamy v roce 2016 v úvodním a následujících grafech: