Loni otevřený fond Genesis Private Equity Fund III (GPEF III) investuje do indoor mediální agentury POS Media Group (česká dcera POS Media Czech Republic), která obchoduje s reklamou v místě prodeje a mezi jejíž hlavní klienty patří maloobchodní řetězce v zemích střední a východní Evropy.
Fond GPEF III získal ve firmě POS Media Group (PMG) 47 procent, kontrolní podíl si ponechal zakladatel a CEO společnosti Richard van het Bolscher. Zbylé podíly drží další členové managementu. Vedení mediálky se ani po vstupu GPEF III nemění. Poradcem GPEF III při transakci byly společnosti Deloitte a Kinstellar.
PMG s obratem 29 milionů eur (2016) působí celkem v šesti zemích - kromě Česka i v Maďarsku, na Slovensku, v Polsku, na Ukrajině a v Rusku. Firma úzce spolupracuje s řetězcem Tesco, k dalším klientům patří Ahold, Kaufland či ruské řetězce Magnit a Lenta. Mezi zadavateli jsou zejména globální FMCG společnosti jako Unilever, Nestlé, Danone nebo Coca-Cola. Kromě prodeje indoor reklamy se PMG zabývá i retailem a podporou prodeje uvnitř řetězců (marketingové prezentace, ochutnávky, merchandising, mystery shopping, digitální řešení podpory prodeje, průzkumy atd.).
Správcem fondů Genesis Capital je Jan Tauber (foto), mezi investory je tradičně Česká spořitelna, Evropský investiční fond nebo Investiční kapitálová společnost Komerční banky. Výše uvedená transakce je po loňském vstupu do farmaceutické firmy Quinta-Analytica druhou investici fondu GPEF III, který nashromáždil prostředky v objemu 80 milionů eur.