Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Seznam.cz posiluje vlastní prohlížeč v desktopu i mobilu, denně jej používá skoro půl milionu lidí

16:34, 12. 7. 2017

Internetový podnik Iva Lukačoviče Seznam.cz za situace stále rostoucího významu smartphonů pro přístup na internet rozumně posiluje atraktivitu mobilní, ale i desktopové verze vlastního prohlížeče. To pomáhá hlavnímu produktu, homepage Seznamu.

Firma dnes, tři a půl roku po startu služby, spustila novou verzi prohlížeče. Má být dvakrát rychlejší než dosud a obsahuje řadu nových funkcí jak v desktopové, tak především v mobilní a tabletové variantě. Homepage Seznam.cz je nově částečně nativní (tj. částečně součástí aplikace), proto si ji lidé zobrazí a vrátí se na ni mnohem rychleji než v jiných prohlížečích.

Tým Seznamu postupně prohlížeč v poslední době doplnil řadou nových funkcí, které jsou v nové verzi plně k dispozici v desktopu i v mobilu. Centrem všeho je červené esko, které vrací na homepage. Pes Krasty (foto) v prohlížeči zobrazí doprovodné a v danou chvíli užitečné informace (relevantní články k tomu, co si lidé na internetu čtou, otevírací doby, adresy restaurací a úřadů, aktuální program umělců, kapel a divadel atd.). "Speciální pozornost věnoval Seznam.cz českým politikům. U nich zobrazuje pravdivost jejich výroků podle serveru Demagog.cz,“ doplňuje produktová manažerka Eliška Churaňová.

Prohlížeč od Seznam.cz každý den používá na 400 tisíc unikátních uživatelů v mobilních zařízeních a 70 tisíc v desktopu. To je proti loňsku nárůst o 32 procent, respektive o 51 procent. Za celý měsíc květen seznamácký prohlížeč využil necelý milión lidí: konkrétně pak 832 tisíc v mobilu a 250 tisíc z desktopu. V květnu byl prohlížeč nainstalován na zhruba 100 tisících zařízení.

Za stejný měsíc přes vlastní prohlížeč přišlo na služby Seznam.cz z mobilu více než 15 procent návštěv, které vytvořily přes 16 procent page view. Na prvním místě byl Chrome Mobile se 61 procenty návštěv a 62 procenty page view. Podíl na všech návštěvách homepage Seznam.cz z vlastního prohlížeče činil 6,5 procenta (uživatelé). Na prvním místě Chrome s 27,3 procenta uživatelů.