Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Czech Music Office začala vyvážet domácí kapely na zahraniční festivaly

12:55, 12. 9. 2017
Hudba Koncerty Aleš Borovan

Letos založená proexportní kancelář SoundCzech/Czech Music Office s milionovým rozpočtem odstartovala vývoz tuzemských kapel a umělců na zahraniční festivaly, konference a showcase akce.

Jako první se na záříjovém Reeperbahn Festivalu (Hamburk, Německo) objeví formace Manon Meurt a Mydy Rabycad. Na konci září na Waves Vienna přijede hned šest skupin - Never Sol, Cold Cold Nights, Aid Kid, Ba:zel, Manon meurt a Ghost of You. Navíc, B2B schůzek na Waves se zúčastní 20 vybraných českých hudebních profesionálů, kterým SoundCzech zajistí akreditace a přispěje na cestovní náklady. Na říjnovém Womexu (Katovice) rovněž vystoupí zpěvačka Marta Töpferová.

Nejsou to jediné aktivity exportní kanceláře. V rámci projektu Czech Fresh SoundCzech podporuje umělce Thoma Artwaye. Dále v projektu SoundCzech Connect (výměnné koncerty) bylo vybráno devět skupin, které podpoří při koncertování s vybranými zahraničními kapelami.

Czech Music Office (CMO), kterou řídí Márton Náray (foto) a která funguje v rámci Institutu umění - Divadelního ústavu (příspěvková organizace ministerstva kultury), má pro letošní rok rozpočet ve výši 3,5 milionu korun na provoz a granty plus další stovky tisíc korun od zahraničního odboru ministerstva kultury. Pro příští rok návrh počítá s rozpočtem ve výši 4,4 milionu korun plus 900 tisíci korun od zahraničního odboru MK.

Cílem CMO je kromě jiného 1) podpora a propagace české hudební scény v zahraničí (míněna "konkurenceschopná hudba“ v širokém žánrovém záběru od world music, rock-pop, elektronické hudby, hip-hopu, jazzu až po alternativu), 2) podpora spolupráce mezi jednotlivými aktéry a segmenty hudebního průmyslu a podpora infrastruktury hudební branže, 3) vyhledávání finančních lokálních i zahraničních partnerů a 4) propojení českých hudebních profesionálů s mezinárodní scénou. Na činnosti CMO se podílí dramaturgická rada, jejíž členy jsou mimo jiné hudební podnikatelé, šéfredaktoři či publicisté David Urban, Michal Thomes nebo Iva Jonášová.