Vydavatelský dům Burda Praha, silný v segmentu časopisů, v roce 2016 skončil v plusovém hospodaření, i přes pokračující pokles trhu tištěných médií a nákladnou restrukturalizaci.
Čistý zisk firmy pod vedením Petry Fundové (foto) dosáhl za sledované období úrovně 3,7 milionu korun. O rok dříve mediální dům prodělal 5,6 milionu. Loňské odpisy činily 4,4 miliony. Navíc společnost loni prošla restrukturalizací (kromě jiného změny v portfoliu časopisů - ukončení Maxima a InStyle), která si vyžádala jednorázový náklad 13 milionů korun.
Při porovnání cifer z roku 2016 a 2015 je rovněž třeba vzít v potaz, že Burda Praha loni oddělila vydavatelskou činnost od distribuční a podíl v distributorovi Mediaprint & Kapa Pressegrosso (majetek plus závazky) převedla na sesterskou společnost Komunikace 2000. To platí i při srovnání tržeb: vydavatelství v roce 2016 utržilo 600 milionů korun, v meziročním srovnání o 36 milionů korun méně. Pokles postihl jak prodej inzerce, tak i časopisů.
Burda Praha vydává cca 40 časopiseckých titulů, mezi nimi Marie Claire, Elle, Marianne, Joy, Katka nebo Apetit. Firma zároveň investuje do internetových a speciálních klientských projektů. Na přelomu loňského a letošního roku takřka kompletně změnila vedení obchodu. Novou šéfkou obchodního oddělení se stala Anamy Pónya.