Tisková agentura ČTK již dva roky nedokázala získat zpět prestižního klienta - ministerstvo zahraničních věcí. To je v zemích s národní kanceláří poměrně neobvyklé. Černínský palác odhlásil servis četky v březnu 2011 a od té doby spoléhá jen na produkty monitorovací společnosti Newton Media a v oblasti zahraničního zpravodajství na firmu DowJones (databáze Factiva).
"Vzhledem k finanční náročnosti servisu ČTK a k existující možnosti jeho nahrazení jinými, výrazně levnějšími informačními zdroji, jsme se rozhodli tuto formu spolupráci ukončit," uvedl Karel Šrol z tiskového odboru MZV. V letošním roce pak tým ředitele ČTK Jiřího Majstra čeká podle informací Borovan.cz náročné vyjednávání s dalším tradičním a velkým zákazníkem - s Českou televizí. Té končí smlouva v prosince 2013.
V Česku vzniklo několik pokusů, jak narušit faktický monopol ČTK na trhu tuzemských tiskových agentur, jako například Česká tisková agentura nebo Mediafax (investor Adrian Sarbu). Soukromé projekty však skončily s milionovými dluhy. Samotná četka se za poslední dva roky potýká s nepříznivým vývojem na českém mediálním trhu. V roce 2011 skončila ve ztrátě přes 4,4 milionu korun (tržby klesly na 287 milionů korun), pro rok 2012 se počítá s minusem 7,3 milionu korun.