Bude to podle všeho jedna z mála investic kontroverzního miliardáře Zdeňka Bakaly (rovněž vydavatelství Economia) v českém zábavním a mediálním průmyslu, která bude byznysově dávat smysl.
Po více než šesti letech pečlivých příprav a vývoje a rozsáhlých investicích zítra, 13. února, vstupuje do prodeje počítačová a konzolová RPG (role playing game) hra Kingdom Come: Deliverance (screen) s námětem středověkých válek. Za vývojem hry stojí studio Warhorse Studios, ve kterém Bakala drží 70 procent. Dalších 17 procent drží vývojář, herní designér a ideový guru Daniel Vávra a 13 procent výkonný producent Martin Klíma.
Tak rozsáhlý projekt s výraznými mezinárodními ambicemi si vyžádal značné finanční prostředky. Počátky vývoje zafinancoval právě Bakala. Dalších více než 1,1 milionu liber (v tehdejším přepočtu téměř 40 milionů korun) získali tvůrci od fanoušků prostřednictvím crowdfundingového portálu Kickstarter. Dodatečné desítky milionů dodal opět Bakala.
Zde několik cifer o průběžném financování: vývojářské studio Warhorse Studios v roce 2016 během vývoje hry prodělalo přes 26 milionů korun při výkonové spotřebě přes 80 milionů korun. O rok dříve prodělek činil 16,3 milionu, výkonová spotřeba téměř 56 milionů korun.
V tuto chvíli si hru předobjednaly desítky tisíc hráčů po celém světě. Součástí nabídky je i bohatý merchandising (speciální pivo, figurky, oblečení atd.). Kingdom Come vyjde na PC (Windows, Linux, Mac OS) i na next-gen konzolích (PlayStation 4, Xbox One). Jedním z hlavních prodejních kanálů bude digitální platforma Steam (50 euro). V Česku budou fyzické nosiče prodávat Alza.cz, JRC nebo XZone. Maloobchodní cena u speciální PS4 edice začíná na úrovni 1549 korun. Pokud by se potvrdil tento zvýšený zájem, který avizoval již úspěšný crowdfunding na Kickstarteru, mohly by se tržby pohybovat ve stovkách milionů korun.
Herní titul Kingdom Come si v uplynulých měsících získal širokou pozornost a sympatie i díky agresivní kampani levicových extremistů, kteří autory hry obviňovali z údajné politické nekorektnosti.