Další známka úpadku tiskového trhu. Distribuce tisku Mediaprint & Kapa Pressegrosso, která byla pro vydavatele - akcionáře doposud zdrojem milionových zisků, začala generovat minusová čísla. V roce 2011 firma skončila ve ztrátě 6,6 milionů korun, ještě před pěti lety zisk dosáhl 32 milionů korun.
Akcionáři společnosti jsou velké vydavatelské domy jako Bauer Media Praha, PK 62, Burda Media 2000, Mladá fronta, Business Media CZ nebo Motor-Presse Bohemia, pro které distribuuje jejich tituly. Firma zajišťuje distribuci i dalším desítkám vydavatelů.
Mediaprint & Kapa má stále na kontě slušný kumulativní zisk za posledních šest let ve výši 75 milionů korun, nepříznivý je však vývoj čísel. Pád výkonnosti společnosti začal po roce 2008, odkdy začal klesat jak objem výnosů, tak hospodářský výsledek. Zatímco v roce 2008 výnosy činily 1,85 miliardy korun, přes dvěma roky to bylo pouze 1,01 miliardy.
Je velmi pravděpodobné, že nepříznivý vývoj pokračoval i v loňském roce. Kupříkladu jeden z akcionářů Bauer Media Praha vypověděl Mediaprintu na podzim 2012 smlouvu na distribuci dvanácti svých titulů, které získal akvizicí vydavatelství Stratosféra a Hearst-Stratosféra.
Výrazně klesající čísla postihla i konkurenční První novinovou společnost (akcionáři Mafra, Ringier Axel Springer, Bauer Media, HKM Beteiligungs atd.), ta se však za rok 2011 udržela v plusu 110 milionů korun.