Velké časopisecké vydavatelství Burda Praha (lifestylové magazíny Marie Claire, Elle, Marianne, Joy, Katka nebo Apetit) v roce 2017 snížilo ekonomický výkon o 13 procent. Důvodem má být uzavření dlouhodobě ztrátových titulů (Maxim, InStyle) na konci roku 2016.
Mediální firma pod vedením ředitelky Petry Fundové (foto) loni utržila přes 522 milionů korun oproti 600 milionům v roce 2016. Jedná se o minimálně druhý pokles tržeb řadě. Při porovnání cifer z roku 2016 a 2015 je však třeba vzít v potaz, že Burda Praha předloni oddělila vydavatelskou činnost od distribuční a podíl v distributorovi Mediaprint & Kapa Pressegrosso (majetek plus závazky) převedla na sesterskou společnost Komunikace 2000.
Zisk před zdaněním Burda Praha naopak v roce 2017 vzrostl 8,7 milionu na 28,1 milionu korun. "Nárůst ziskovosti není způsoben pouze zvyšováním efektivity našeho provozu, ale zejména využíváním výnosového potenciálu silných značek Elle, Marianne, Marie Claire, Apetit a dalších. Stále populárnější jsou také tradiční nákupní akce Shopping Fever a Dny Marianne, které se významně podílejí na pozitivním finančním vývoji Burda Praha," uvedl finanční ředitel společnosti Martin Fraj.
Burda Praha v Česku vydává na 40 časopiseckých titulů. Patří do skupiny Burda International, člena holdingu Hubert Burda Media. Burda International je aktivní ve 22 zemích, vydává přes 320 titulů a zaměstnává více než 2800 lidí.