Komplex kolem pražské O2 Arény se rozroste o další multifunkční O2 universum, které by mělo být podle plánu dostavěno někdy v létě 2019.
Stejně jako v případě Arény, i universum patří do byznysového impéria nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Společnost Bestsport (součást skupiny PPF), která vlastní a provozuje O2 Arénu, dostaví nový komplex v místě, označovaném jako takzvaná "malá aréna" (vedle Arény směrem k libeňskému nádraží). Náklady na stavbu multifunkčního a kongresového centra se pohybují okolo 1,2 miliardy korun.
Nový komplex, jehož přestavba začala v říjnu 2017, se bude rozkládá na čtyřech podlažích a bude mít celkovou plochu téměř 50 tisíc m². Vnitřní uspořádání bude hodně flexibilní, celkem by zde mělo být až 21 sálů různých velikostí s celkovou kapacitou 10 tisíc návštěvníků. O2 universum bude možné propojit s vedlejší Arénou. Celkem pak obě haly budou moci pojmout až 28 tisíc lidí.
Pro pořadatele koncertů a dalších showbyznysových akcí bude asi nejzajímavější největší sál A (vizualizace) s kapacitou až 4,5 tisíce osob, který bude využíván jako prostor pro pořádání středně velkých koncertů a sportovních utkání. "Áčko" tak bude v hlavním městě konkurovat Malé sportovní hale nebo Bakalově Foru Karlín s kapacitou cca 3 tisíce lidí. V Kellnerově novém komplexu bude i sál B s kapacitou 1830 osob a sál C, který pojme až 1150 návštěvníků.
Skladba akcí v universu bude poněkud odlišná od Arény, ve které se ročně uskuteční 90 až 100 akcí (například velké koncerty typu Kabát či Metallica) a navštíví ji až 800 tisíc lidí ročně. Nové multifunkční centrum se zaměří především na trh velkých mezinárodních kongresů a korporátních akcí. V rámci širšího komplexu se plánuje rovněž kongresový hotel.
"Naším hlavním záměrem je přivést kongresové akce, které se dříve do Prahy nevešly - buď počtem účastníků, anebo požadavky na výstavní plochy spojené s kongresem. Cílem jsou taktéž korporátní akce, vánoční večírky, ale samozřejmě v programu nebudou chybět kulturní akce nebo koncerty, pro které je O2 Aréna příliš velká," uvedl Marek Chmátal, business development director, odpovědný za oblast korporátních akcí a kongresů.