Stroj na peníze Seznam.cz, který stoprocentně ovládá miliardář Ivo Lukačovič, za rok 2017 opět dosáhl rekordních ekonomických čísel.
Tržby firmy se meziročně zvýšily o více než 11 procent na 4,12 miliardy korun. Z celkové sumy více než 50 procent pochází z programatického prodeje reklamy - z Skliku a RTB. Cca 30 procent připadá na display reklamu a 20 procent na reklamu na oborových webech. Zisk před zdaněním, úroky, amortizací a odpisy (EBITDA) loni meziročně vyskočil o 17 procent na 1,89 miliardy korun. EBIT (zisk před úroky a zdaněním, ukazuje provozní výkonnost podniku bez ohledu na financování, pozn. aut.) dosáhl za loňský rok 1,61 miliardy korun (meziročně plus 18,4 procenta).
"Za růstem stojí kromě jiného i úspěch obsahových služeb," uvedl jeden ze CEO Seznamu Pavel Zima (foto), který zmínil zejména tzv. News feed na homepage Seznamu (Lukačovičův podnik tak dokáže monetizovat články jiných vydavatelů, aniž by investoval do obsahu). Ten momentálně generuje cca 112 milionů prokliků měsíčně. Jak psal Borovan.cz již dříve v plánu je doplnit textový feed podobným projektem v oblasti videa. Ten by měl být spuštěn ještě letos.
Seznam.cz rovněž prozradil další akvizici. Kromě nedávno koupené majority v rádiích Expres FM a Classic Praha (Borovan.cz psal jako první na trhu) Seznam.cz rovněž koupil auto-moto web Garaz.cz (doménu, obsah, redakci, TV show Garáž.cz) od Enterprise Media Tomáše Herverta.
Z těchto koupených médiích Seznam plánuje vybudovat velké značky v daném segmentu. V současné době středočeské rozhlasové stanice by se postupem času měly změnit na celoplošná rádia díky rozšíření distribuce v digitálních multiplexech nebo prostřednictvím internetu. Garaz.cz se přetvoří v nový auto-moto online magazín, který bude spuštěn v řádu několika dní. Ambicí je vybudovat největší automobilový portál v Česku a do roka dosáhnout denní návštěvnost přes 200 tisíc lidí.