Hegemonu na trhu monitoringu médií a mediálních analýz, skupině tuzemských firem Newton Media plus dcera Anopress IT, v loňském roce mírně poklesl výkon. Zpomalení se týká obou společností.
Duo firem, které většinově ovládá podnikatel Petr Herian (globální CEO a předseda představenstva), v roce 2017 souhrnně utržilo cca 200 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o více než 7 milionů. Z celkových tržeb na Newton připadlo 171 milionů (o rok dříve 176,4 milionu). Čistý zisk Newton Media meziročně klesl z 13,5 milionu na 7,7 milionu, net profit Anopress IT spadl ze 7,7 milionu na 5,5 milionu.
Newton Media (NM), kterou v Česku řídí Věra Lhotská (foto), se v roce 2017 kromě jiného zaměřila na integraci obchodních a výrobních procesů, reportingu a na rozvoj a postupnou implementaci nové platformy Newton One do dalších poboček skupiny. Podle příslušné výroční zprávy pokračoval trend nárůstu tržeb z prodeje analýz a analytických reportů na úkor prodeje klasického mediálního monitoringu. NM se rovněž podařilo uspět v tendru pro centrálu farmaceutické firmy Novartis. Newton působí i v Polsku, na Slovensku a na Balkáně.