Mediální skupina Czech Media Invest (CMI; majitelé Daniel Křetínský, Patrik Tkáč - oba foto, Roman Korbačka) dokončila nákup většiny titulů, které doposud vydávala ve Francii skupina Lagardère.
Skupina akvírovaných časopisů zahrnuje tituly Elle (+ s ním spojené produkty, včetně francouzského webu), Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours a jeho variací, France Dimanche, Ici Paris a Public. V této souvislosti byla CMI udělena výhradní teritoriální licence pro značku Elle pokrývající Francii. Skupina Lagardère zůstává vlastníkem mezinárodní značky Elle. Kupní cena činila 52 milionů eur (v přepočtu 1,34 miliardy korun).
V loňském roce tato aktiva generovala výnosy 239 milionů eur, zisk před zdaněním a úroky (tzv. proforma EBIT, včetně nákladů na restrukturalizaci) činil přibližně 10 milionů eur. V rámci dohody přejde do skupiny CMI celkem tamních 649 zaměstnanců.
"Jde o významnou akvizici v rámci naší strategie vstupu na francouzský mediální trh, jsme vděční za příležitost převzít odpovědnost za tento skvělý mediální dům. Pevně věříme v jeho další rozvoj, zejména v digitálu. Jsme si vědomi výzev, kterým dnes čelí tradiční tištěné noviny a časopisy, a těšíme se na spolupráci se současným vedením," komentoval Křetínský, který CMI rovněž řídí. CMI již ve Francii vlastní podíly v printových titulech Marianne, L´Obs a Le Monde.