Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Obrat herního průmyslu v roce 2018 překročil 3 miliardy

17:08, 14. 3. 2019

Celkový obrat českých vývojářských studií, které vyvíjejí počítačové/virtual reality/konzolové/mobilní hry, v uplynulém roce díky několika silným titulům překročil 3 miliardy korun.

V meziročním srovnání to představuje nárůst o 34 procent (2017 - 2,26 miliardy korun). Vyplývá to z odhadu Asociace českých herních vývojářů (AČHV). Největší úspěch bezpochyby zaznamenal herní titul Kingdom Come: Deliverance (screen; studio Warhorse Studios), který se začal prodávat v únoru 2018 a doposud se ho prodalo přes 2 miliony kusů po celém světě. V roce 2018 bylo v Česku vydáno 31 tuzemských her, v posledních čtyřech letech česká vývojářská studia vydala 136 her (2015 až 2018). Asociace odhadla, že se české počítačové hry celosvětově dostaly k více než půl miliardě hráčů.

Podle AČHV v Česku nyní existuje 76 společností (Bohemia Interactive, SCS Software, Madfinger Games, Geewa, Amanita Design atd.), které se zabývají vývojem počítačových her. Z toho je pouze 7 procent pobočkou zahraniční firmy. Počet lidí pracujících ve vývoji her činil v roce 2018 téměř 1500 pracovníků.

Primárním zdrojem financování vývoje her jsou vlastní prostředky - 56 procent společností je 100 procentně financováno z vlastních zdrojů, jen 24 procent obdrželo investici a 12 procent společností využilo nefinanční podporu (účast na veletrhu, inkubační program), uvádí AČHV. Podíl exportu se u většiny firem pohybuje mezi 90 až 99 procenty. Hlavními exportními zeměmi nebo zemí, kde je hra stažena či koupena prostřednictvím distribuční platformy, jsou USA (35 procent na celkovém exportu her), Německo (15 procent), Velká Británie (10 procent) a Rusko (10 procent).