Chystaná interaktivní a prodejní televize TiP TV, která odstartuje na počátku května v celoplošné síti MUX 3 Českých Radiokomunikací (ČRa), změní na podzim režim. V praxi by to mělo znamenat, že v některých regionech se měla objevit místní mutace vysílání.
Potvrzuje se tak informace Borovan.cz, podle které současná smlouva TiP TV s Radiokomunikacemi má mít trvání jen několik měsíců.
Princip odlišných mutací vyplývá z ekonomického modelu televize: nabízet (často lokálním) firmám, obchodníkům a komerční reportáže, prezentace, aktuality nebo rozhovory. Otázka je, zda TiP TV bude pokračovat i ve všech regionech Česka. ČRa v síti 3 připravily regionální nabídku, která počítá s rozčleněním České republiky do 11 regionů. Cena za roční vysílání v jednotlivých regionech se pohybuje od 3,5 milionu do 11,5 milionu korun.
Na novou Tip TV stojí dvojice podnikatelů Zdeněk Sláma a Radek Pažout (foto). Sláma se před lety účastnil projektu Public TV, který zkrachoval v roce 2011, pracoval i jako produkční v České televizi. Pažout má v médiích premiéru, předtím dvanáct let pracoval ve veletržním byznysu. Oba nyní spoluvlastní trojici firem TiP TV Production, TiP TV marketing services, TiP TV broadcast. Celý projekt chystané televize, která bude propojena s webovým portálem, nyní zaměstnává na deset lidí.
Program televize bude složen z deseti tematických bloků (Bydlení, Automototip, Zvířátka, Na cestách nebo Být šik!), zaměřených na různé cílové skupiny. Jednotlivé komerční materiály budou zařazeny do příslušného bloku. Zaváděcí ceny TiP TV nabízejí jednu minutu reportáže/aktuality za čtyři tisíce korun. Týdenní nasazení tříminutové komerční reportáže (minimálně 21 odvysílání) tak přijde na částku přes 11 tisíc korun.