Dlouhá kontinuální řada rostoucích ekonomických výkonů internetové firmy Seznam.cz (majitel Ivo Lukačovič) je obdivuhodná. V podstatě od startu podnikání Lukačovičova firma navyšuje objem tržeb.
Celkové tržby za rok 2018 dosáhly 4,48 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 363 milionů. Zisk před zdaněním a úroky (EBIT) dosáhl výše 1,6 miliardy korun. To je pokles o 2 procenta oproti roku 2017. Čistý zisk Seznam.cz za rok 2018 by se podle propočtů Borovan.cz měl pohybovat téměř na hranici 1,3 miliardy korun.
Nejvíce se na nárůstu tržeb podílely příjmy z reklamy v obsahové síti Sklik. "Seznam.cz má za sebou mimořádně úspěšný rok. Soustředili jsme se během něj na masivní investice do reklamních systémů i technologických platforem pro distribuci obsahu třetích stran. I tak se nám podařilo udržet profitabilitu okolo 36 procent a s tím jsme velmi spokojeni,“ komentuje Pavel Zima (foto), spoluCEO Seznam.cz.
Na reklamních systémech realizovala firma v roce 2018 přes dvacet projektů, díky čemuž se jí v obsahové síti Sklik podařilo meziročně navýšit zisk o 25 procent, v RTB o 45 procent. O desítky procent se meziročně zvýšily i příjmy z inzerce v rámci distribuce obsahu třetích stran na domovské stránce. Seznam.cz oproti roku 2017 rostl i v segmentu mobilní reklamy, a to zejména díky novým premium square formátům. Trendy nastavené v reklamě v roce 2018 budou pak podle Zimy pokračovat i letos - bude se prodávat stále více programaticky a na vzestupu má být i nativní reklama.