V rámci spojování Vodafone a UPC Česká republika (Vodafone pohlcuje kabelového operátora UPC) se členem nejvyššího vedení mobilní společnosti stal důležitý manažer UPC Petr Procházka (foto). Od 1. srpna nastoupil na nově zřízenou pozici viceprezidenta Vodafone pro strategii a integraci. Procházka působil více než deset let na pozici finančního ředitele UPC Česká republika. Od roku 2016 byl rovněž zodpovědný za finanční řízení a strategii slovenské pobočky UPC.
Spojením obou společností vznikne hráč s 1,5 milionu domácností v dosahu sítě UPC (internet, telefonie, televize) a 3,9 milionu zákazníků Vodafonu. To vytvoří silnou konkurenci dosavadnímu hegemonu na českém trhu s pevným internetem O2 (majoritní majitel Petr Kellner; firma provozuje rovněž IPTV platformu O2 TV). Celý deal proběhl v rámci prodeje některých aktiv Liberty Global (dosavadní majitel UPC ČR) do rukou globálního Vodafone.
Transakce o objemu 21,5 miliardy dolarů se kromě Česka týkala rovněž operací UPC v Německu, Maďarsku a v Rumunsku. Zejména propojení Vodafone a UPC na německém trhu budí velkou pozornost. Po dokončení akvizice se Vodafone Group dostane mezi přední evropské konvergentní hráče se 116 miliony zákazníků mobilních služeb, 22 miliony zákazníků kabelové televize a vysokorychlostních sítí nové generace, která pokrývá na 122 milionů domácností a firem.